Privatizálták a Zsolnay porcelángyárat

Címkék: Zsolnay, porcelán

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Ma írták alá a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. privatizációjáról szóló szerződést, a Pécs Holding Zrt.-től a Manufaktúra-Befektető (M-B) Kft. vásárolta meg a porcelángyárat 230 millió forintos vételárért és további 500 millió forint tőkejuttatás vállalásáért. A szerződés megkötésénél a Zsolnay leszármazottakon kívül a Deluxe Magazin is jelen volt.

A Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. 49 százalékos részvénycsomagjáról és 2 db szavazatelsőbbségi részvényének értékesítéséről szóló szerződést írták alá ma nyilvánosság előtt. Mint megtudtuk, a pécsi közgyűlés múlt heten döntött arról, hogy 230 millió forintos vételárért és további 500 millió forint tőkejuttatás vállalásával az M-B Kft. szerezheti meg a Zsolnay kisebbségi üzletrészét, valamint a társaság irányításának jogait is. A vállalat irányítása tehát magánkézbe került.


"Pécs és a pécsiek számára fontos jelkép, a világ számára fogalom a Zsolnay név. Ezért volt kiemelt jelentőségű, hogy megmentsük a gyárat, ezért volt kötelességünk gondoskodni arról, hogy a Zsolnay továbbra is Pécsett maradjon, az üzem hosszú távon működjön " - mondta dr. Páva Zsolt polgármester azon a sajtótájékoztatón, amelyet a szerződéskötéssel egyidejűleg rendeztek Pécsett. Az eseményen a Zsolnay név örökösei, az alapító leszármazottjai is részt vettek.

A polgármester hangsúlyozta, olyan döntés született, amely mindkét félnek, de különösen a városnak nyújt garanciákat arra, hogy a közel 160 éves vállalatra biztos jövő vár.

A befektető határozott szándékait mutatja, hogy vállalta: a 230 millió forintos vételáron felül további félmilliárd forintot fektet a gyár működésébe, és öt év alatt a jelenleginél lényegesen korszerűbb, energiatakarékosabb, jobban szervezett és jól működő, korszerű üzemmé alakítja a Zsolnayt.

A Zsolnay Porcelánmanufaktúrát 1852. június 2-án Zsolnay Miklós alapította, aki a a hazai ipar fejlesztéséért lelkesülő fiának szánta a kis kőedény-manufaktúrát. Zsolnay Vilmos és bátyja, Zsolnay Ignác ebből az Osztrák-Magyar Monarchia egyik legnagyobb finomkerámia-ipari gyárkomplexumát fejlesztette ki a 19. század utolsó harmadában. A 20. század első évtizedében a gyár kiteljesedett, nemzetközi művészeti és gazdasági sikerei csúcsára ért. Az 1948-as államosítást követően a Zsolnay nevet és márkát a gyár 1974-től Mattyasovszky-Zsolnay Margittal történt megállapodás alapján használta ismét.

Számos egyedi megoldás fűződik a manufaktúra történelméhez, az eosint például az 1890-es években fejlesztette ki Zsolnay Vilmos. A sokszínű, irizáló redukciós máz előállításának titkát szigorúan őrzik. Kisebb és nagyobb méretű dísztárgyak, épületdíszítő elemek egyaránt készülnek az anyagból.

A pirogránit az 1880-as évek elején kifejlesztett, "Zsolnay kerámiafajták" gyűjtőneve. A porózus szerkezetű anyag sav- és fagyálló, kiváló minőségét és időtállóságát sok ezer épület hirdeti, mint például a budapesti Mátyás templom, az Országháza, az Iparművészeti Múzeum vagy a Gellért Fürdő.


Kérdésünkre Jászai Gellért, a pályázaton nyertes M-B Kft. tulajdonosa elmondta, hogy két-három éven belül - ha minden jól megy, és lesz elegendő profit - zöldmezős beruházás keretén belül új gyárat is építeni akar.

"A társaság teljes átvilágítását követően olyan reorganizációs programot kívánunk megvalósítani, amellyel jelentősen javíthatjuk a Zsolnay versenyképességét, hosszútávon pedig önfenntartóvá tesszük működést" - mondta Jászai Gellért. "Megtartanánk a gyár hagyományos portfólióját, de újakkal is kiegészítenénk azt. Így például épületkerámia divízióval, melyben meglátásunk szerint hatalmas potenciál rejlik".

A befektető prioritásként kezeli a Zsolnay jövőbeli ingatlanpiaci részvételét, egyes üzletágak gépesítését, de szélesíteni kívánja a gyárban készülő termékek körét is. A hagyományos termékeket megőrizve, a múlt értékeire építve jelennének meg a kínálatban a XXI. századi termékek.

Terveik szerint a jövőben a dizájn- és belsőépítészet, valamint a forma- és divattervezés világában is hangsúlyosabbá válna a Zsolnay termékek jelenléte. Emellett a magas színvonalú művészi termékek előállításánál a jövő generáció szakmai képzésére, a kerámiafestő művészek utánpótlásának biztosítására is kiemelt figyelmet kívánnak fordítani.

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5