Monica Belluccinak is szállít a Mediciek 400 éves patikája

Címkék: Monica Belluccin, Medici, patika

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

MTI - Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Firenze városának híres intézménye az idén négyszáz éves Santa Maria Novella patika, vagy ahogy teljes neve megjelöli, illat- és gyógyszerkészítő műhely. Az antik patika nem olcsó, de ügyfélkörébe rengeteg híresség, és prominens személy tartozik.

A mai látogatót már a bejáratnál megcsapja a különleges parfümök illata. A patinás cég valaha titokzatos fiolákkal látta el Medici Katalint, manapság pedig olyan sztároknak szállít, mint Monica Bellucci.


Dante és Lord Byron is megfordult itt

   
Valójában története még régebbre visszavezethető,  a város dominikánus szerzetesei 1221-ben kezdtek orvosi füveket termeszteni balzsamaik és gyógyszereik alapanyagául. 

A család illatait külföldről is keresték

A szerzetesek illatcsodáinak híre túllépett a kolostor falain, ez indította 1612-ben a barátokat arra, hogy a Medici-család égisze alatt megnyissák műhelyüket a nagyközönség számára. A dúsgazdag és hatalmas firenzei család külföldi udvarokban is híressé tette az illatgyár produktumait.
   
Amikor Medici Katalin férjhez ment II. Henrik francia uralkodóhoz, több flakont is vitt magával egy külön számára készített, bergamot alapú  parfümből, amelyet "L'eau de la Reine" névre kereszteltek. "A királynő vize"  szenzációt keltett az udvarban, és forradalmian új technikát vezetett be.


A berendezés 400 éve nem változott
   
"Korábban olajjal vagy ecettel keverték az esszenciákat, a szerzetesek használtak helyettük először alkoholt. A L'eau de la Reine egész Európában az első híres alkohol alapú illatszer volt" - mondta el az AFP-nek Gianluca For, a cég kereskedelmi igazgatója.
   
A nagy múltú kreáció azóta is szerepel a mindmáig jól menő (2011-ben 37 százalékos forgalomnövekedést felmutató), ám diszkrét, régi arculatát megőrző cég választékában. A Firenze központjában lévő patika helyiségeit pompás freskók dekorálják, ablakai pedig az ősi kolostor tornyára nyílnak.
   
Az enteriőr 400 éve változatlan

A berendezés és a pénztár 1612 óta változatlan, de a dominikánusoknak távozniuk kellett 1886-ban, amikor az olasz állam elkobozta az egyházi javakat és eladta a patikát az utolsó dominikánus igazgató unokaöccsének. Azóta is ennek a családnak a tagjai - immár négy egymást követő nemzedék - váltották egymást a cég élén.
   
Manapság a vásárlók 80 százaléka külföldi, mint például a Sabrina néven bemutatkozó kínai lány, aki  Szecsuán (Sichuan) tartományból érkezett. "Mielőtt beléptem, azt hittem, ez is egy butik a sok közül, de ez igazán mesés!" - méltatja a látványt.

Armani
Penelope Cruz is használja a patika termékeit

  
 Minden nációnak megvan a maga kedvence: a kínaiak a körömvirág-krémért rajonganak, a japánok a Balsamita major mentáért, a koreaiak az idralia-krémért. A régi helyiség mellett a gyógyszertár beruházott egy történelmi épületbe, a szomszédban lévő egykori San Niccolo templom Mariotto di Nardo XIV. századi művész  képeivel dekorált sekrestyéjében múzeum-könyvtárat rendezett be.    
   
A polcokon szépségápoló krémek, parfümök, infúziók, esszenciák és gyertyák sorakoznak régies, de elegáns csomagolásban. A cég féltékenyen és büszkén őrzi a sok évszázados recepteket, amelyek alapján ma is maga állítja elő termékeit.
   
Kézműves termékek, híres kuncsaftok, borsos árak

Az üzlettől 3 kilométerre lévő 4500 négyzetméteres laboratóriumban a műveletek többségét ma is kézzel végzik, a szappanöntéstől és a gyertyák díszítésétől a címkézésig. A gyógyszappanokat a sajtokhoz hasonlóan két hónapon át érlelik az erre szolgáló szekrényekben. Különleges termékeik rendre elnyerték a hírességek megbecsülését: Dante és Lord Byron a múltban, Penelope Cruz, Monica Bellucci és a monacói Karolina hercegnő napjainkban zengte dicséretüket .


Monica Bellucci is törzsvásárló

   
A patinás intézménynek egy centet sem kell költenie a reklámra: ahhoz, hogy megőrizze hírét és a márka híveit odacsábítsa a világ 200 pontján megtalálható eladóhelyeire, elég feltűnnie néhány sikerfilmben. A cégtulajdonosok arra is büszkék, hogy a Santa Maria Novella balzsamainak vevői egyre fiatalabb korosztályokból kerülnek ki. További adu, hogy termékeik bonyolult, manuális előállítása és a felhasznált alapanyagok drágasága miatt ezt a céget kevésbé fenyegetik a hamisítók, mint más márkákat.
   
Mindennek persze ára van: egy kölni megvásárlására legalább 80 eurót kell szánni, az illatosító potpourri 15 euróba kerül. De a legvékonyabb pénztárcájúak számára is akad valami: 5 euróért egy kis pasztillás doboz.

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Legfrissebb
Wellness kereső

Szabadszavas keresés településnévre

Összetett keresés

Település

Wellness típus

Besorolás

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5