Hogyan nyaral a magyar?

Címkék: nyaralás, magyar, felmérés

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Egy felmérés szerint a legjellemzőbb nyaralási szokásunk az, hogy nem nyaralunk.

Nem megyünk az Akropoliszra

Hogyan nyaral a magyar? Idén leginkább sehogy, ha mégis, inkább határokon belül marad. Szállást online keres, inkább a vízpartra. Az akciókra nem szívesen csap le, noha már csak egyhavi keresetét tudja vakációra költeni. Vagabondok viszont már alig vannak. A Barátikör legfrissebb felmérése a nyaralási szokásokkal kapcsolatban szondáztatta meg a magyar lakosságot.

dailymail.co.uk
Idén sem mindenki csomagolt

Legjellemzőbb nyaralási szokásunk az, hogy nem nyaralunk. A magyarok több mint fele nem volt, és nem is megy nyaralni idén. Legkevésbé a negyvenesek mennek nyaralni: kétharmaduk egyáltalán nem megy sehová. Akik viszont nyaralnak, azok is inkább belföldre utaznak. A határokon innen leginkább a vizes helyeket keressük, csakúgy, mint külföldön. A vízparti választás mögött nagy valószínűséggel a gyengébbik nem áll.

A férfiak túráznának, ám meglepő módon termál szállóra is inkább ők tartanának igényt. Nagyvárosi vakációra viszont egyformán vágynak. Korosztály szerinti elosztásban pedig egyszerű a képlet: a fiatal felnőttek a pezsgő nagyvárosban, a harmincasok a vízparton, az ötven felettiek pedig az erdőkben tartózkodnának legszívesebben.

A felmérés arra is kiterjedt, hogy miképpen keresünk szállást mindehhez. Az elmúlt években rohamosan nőtt az online információkkal szembeni bizalom. Ezt támasztja alá az is, hogy a megkérdezettek a szállásukról elsősorban az internet segítségével, és csak másod-, illetve harmadsorban barátok tapasztalata alapján és nyomtatott sajtó útján informálódnak.

Az előre le nem fogalt szállás kalandjáért pedig már egyre kevesebben vállalják a kockázatot, a nemek közötti különbség azonban e téren nem változott. Szálláskeresésben még mindig a férfiak merészebbek: 14 százalékuk úgy indul el, hogy majd csak megszáll valahol, míg a nőknek csupán 6 százaléka.

Túl a pótágyon


A megközelíthetőség nem elsődleges szempont

A legfontosabb egy szállással kapcsolatban a kényelem, az ár, és csak ezek után a megközelíthetőség. A nemek tekintetében a klasszikus felállás itt is igazolódni látszik: a szállás jó földrajzi pozíciója a férfiaknak, míg a szolgáltatások jellemzően a nőknek fontosabbak. Többek között így van ez a gyerekbarát feltételekkel is, amellyel szemben szintén a nők kritikusabbak.

A kutatás azonban arra is rámutatott, hogy az újabban trendi gyerekbarát hotel fogalma még nem tisztázott a magyar fejekben. A megkérdezettek szerint a gyerekbarát hotel legfőbb jellemzője, hogy az nem csak pótággyal, hanem gyerekággyal is rendelkezik. Másodsorban pedig olyan kritériumokat állítottak, mint gyermekmedence, felügyelettel egybekötött játszószoba, valamint hangszigetelt szobafalak.

"Egy valóban gyerekbarát hotel ma már nem merülhet ki abban, hogy a gyerekek nem kényelmetlen pótágyakon, hanem nekik való gyerekágyakon alhatnak. A nyugati színvonalú turisztikai szolgáltatásokért túl kell haladnunk azon azon a szemléleten, hogy egy gyerek bárhol elvan. Akkor vagyunk gyerekbarát szállásadók, ha a kis felnőtteket teljes értékű vendégekként kezeljük, és hiszen ok lesznek a jövő tudatos fogyasztói" - kommentálta a kutatás eredményét Gyutai-Szalay Nikoletta, a Hotel Karos Spa marketingigazgatója.

Immúnisak lettünk az akciókra

A felmérésből továbbá az is kiderül, hogy nyaralásra az előző évekkel ellentétben jellemzően egyhavi kereset költünk. Érdekes adalék, hogy a kéthavi keresetig átlagban a nők költekeznek inkább, ám meglepő módon háromhavi jövedelem elköltésében a férfiak vezetnek.

Figyelemreméltó eredményt hozott az utazási kedvezményekhez való viszonyulást firtató kérdés is. A válaszadók döntő többsége, mintegy hetven százaléka egyáltalán nem követi az utazási irodák akcióit. Az ötven év felettiek alig tíz százaléka kíséri figyelemmel, és választja az akciókat, a negyedik ikszet taposók csupán tájékozódásképpen nézik meg az efféle hirdetéseket, az egy generációval fiatalabbak pedig szinte sosem.

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5