Dollármilliókat érő ingyen reklámot kap Magyarország

Címkék: luxus, Varun Sharma, Magyarország

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Decemberben világszerte 500 millió otthonban vetítik le a Travel Channelen Varun Sharma Magyarországot népszerűsítő filmjét. Az Inside Luxury Travel műsorvezetőjével a Gresham Palace-ben beszélgettünk.

2011 áprilisában Magyarországon forgatott az Inside Luxury Travel stábja. A tavaszi forgatás során az első három napot a Hertelendy Kastélyban töltötték, majd Varun Sharma ellátogatott a pécsi Kesztyűgyárba, ahol (ahogyan korábban Lady Gaga is) személyre szabott kesztyűt kapott. Ezután Villányban ismerkedett Sauska Krisztián szemén és borain keresztül a magyar borpiaccal, végezetül pedig négy napig a Four Seasons Hotel Gresham Palace-ban szállt meg, miközben Budapest nevezetességeit látogatta meg és mutatta be stábjával.


Decemberben kerül képernyőre a Magyarországot bemutató film

A felvételt a tervek szerint decemberben mutatják be, 500 millió háztartásban nézhetik majd világszerte. A magyar turizmusnak ez komoly ingyen reklám. Összesen 40 alkalommal vetítik majd le, mindezt anélkül, hogy a nemzeti marketingszervezetnek fizetnie kellett volna az egyébként mintegy 60 millió dollár értékű nyilvánosságért.


Repülővel érkezett, és három napot töltött a Hertelendy Kastélyban

A műsorvezető, Varun Sharma a film forgatása kapcsán idén harmadszor jött Budapestre, és ezúttal interjút is adott a Deluxe Magazinnak.

-Azt nyilatkozta, hogy építészetileg a Four Seasons Hotel Gresham Palace nyűgözi le leginkább a világ luxusszállodái közül. Vannak még kedvencei?

Mindig megkérdezik, hogy hova utaznék legszívesebben. Én ezt úgy gondolom végig, hogy mi az a hely, ahol leginkább meghalnék. Az egyik ilyen az észak-skóciai Skibo Kastély (Madonna és Guy Ritchie esküvői fogadásának helyszíne), ahol a világ legnagyszerűbb kiszolgálásában részesülhetek. Itt már azelőtt kitalálják a vendég kívánságát, mielőtt az megfogalmazódna benne. A másik a Royal Malewane, Dél-Afrikában, ami szerintem abszolút hibátlan szállás. Egyszerűen mesés, rengeteg madár és gazdag állatvilág veszi körül. 

A Sonora Resort egy kis magán szigeten, Kanadában található, és télidőben a legszebb látványosság, amit el tudtok képzelni, de nagy kedvencem még a Four Seasons Tented Camp Golden Triangle, Thaiföldön is. Itt ötcsillagos sátrakban szállásolnak el, az elefántokhoz elképesztő közelségben, lehet barátkozni velük, etetni, itatni őket, "lovagolni rajtuk", szinte együtt aludni velük.


Sátoros luxus és elefántok

-Kikhez kötődnek a legkellemesebb gasztronómiai és boros élményei Magyarországon? Melyek ezek?

Miguel Viera főztje a Costesben igazán emlékezetes volt. Nagyon fiatal, tehetséges, szinte játszik a fogásokkal, kreatív. Vagy egy másik példa, én imádom a single malt scotch whiskyt, a jó szivarokat, a finom vörös bort, a Tokajit, a jégbort, a desszertborokat, a pizzát, a ketchupot. Ez utóbbi személyre szabott receptjét a Gresham Palace-ben a séf két napig készítette csak nekem. Na, ezt nevezem én szolgáltatásnak. Szerintem Sauska Krisztián munkássága is kiemelkedő, akivel szintén volt szerencsém beszélgetni. Budapesten a Divino borbárba is eljutottam, de pizzafanatikusként a Trattoria Pomo D'Oróba minden egyes alkalommal elmegyek. A magyar töményeket nem bírom, azonban a bikavérnek nagy rajongója vagyok.

-A skóciai luxushotel kapcsán említette a kiszolgálást. Ön hogy látja, Magyarországnak van még hova fejlődni e téren?

Én leginkább a luxusszektorban mozogtam, ahol ugye muszáj kiemelkedő kiszolgálást nyújtani. Persze, ha más helyekre mész, ha nem is rossz a kiszolgálás, kétségkívül más. Egyszerűen nem értik meg, hogy a jó kiszolgálás visszahozza a vendégeket. Ez az egész erről szól. Hogy híre menjen a jó vendéglátásnak. A legjobb példa erre a Malév, régen egyszerűen borzasztó volt, de mára megtanulták mi is jelent jól kiszolgálni az utasokat, akik így legközelebb is őket választják.

-Mindez máshol is jellemző?

Igen, ez világszerte probléma, például Amerikában, Nagy-Britanniában. Persze ez egyénfüggő. Nem hiszem, hogy meg lehet tanítani annak, aki alkalmatlan rá, hogy milyen is a jó kiszolgálás. Erre születni kell, ha valakinek megfelelő a személyisége, csak akkor lehet elkezdeni megtanítani arra, hogyan is kell jó szolgáltatást nyújtani. A szolgáltatói szektorban nem lehet rossz napja az embernek. Utaztam már sokszor első osztályon úgy, hogy egyszerűen tettek a megfelelő kiszolgálásra. Ez nem egy magyar sajátosság, ez sajnos világszerte jelenség.

-Mi az, ami Ön szerint még nem kerek a luxuspiacon?

Irritál a borravaló, vannak helyek, például Ausztrália és Új-Zéland, ahol egyáltalán nincs is. Máshol pedig van amikor benne van a számlában a szervizdíj. Miért? Ha a kiszolgálás nem volt megfelelő, akkor mindenkinek szólnia kellene, hogy a 12,5 vagy akár 15 %-ra is rúgó díjat vonják le. Ha nem emeljük fel a szavunkat, soha semmi sem fog változni. Csak akkor kellene adnunk, ha valóban elégedettek vagyunk azzal, amit kaptunk.  Hacsak nem apróság, vagy kicsinyes sérelem, fontos jelezni a problémánkat.


Fontos a kiszolgálás minősége, de a visszajelzés is

-Mindegy milyen formában?

Egyáltalán nem. Ott van például a Trip Advisor, ami manapság a szállodaipar egyik legnagyobb problémája. Sokan arc és név nélkül húznak le helyeket az interneten. Hol marad így az átláthatóság? A zsarolás egyik formája ez, hiszen az emberek azt mondhatják, hogy ha egy-egy étterem mondjuk nem ad nekik ingyen kávét, akkor elmarasztaló kommentet írnak róla.

-De akkor mit ajánl, hogyan válasszunk ki éttermeket, új úti célokat?

Nekem nem a Trip Advisorral, hanem a névtelenséggel van itt a gondom. Az embereknek saját névvel kellene őszinte, tényszerű beszámolókat írniuk. Például, remek volt itt és itt a kiszolgálás, kifejezetten kedvesek voltak, de hideg volt a reggeli kávém.


A szállodák értékelésénél az átláthatóság elengedhetetlen lenne (Skibo Kastély, spa)


-Mit javasol, milyen szempontok szerint válasszunk úti célt? Ön például, hogyan választ?

Amit én nézek, az elsősorban az, hogy első osztályú legyen, de az is fontos, hogy a kiszolgálás kifogástalan legyen. Szempont a hely történelme is. Legyen múltja, hiszen mit is keresnék mondjuk egy sivatagban? Legyenek látnivalók, programlehetőségek. Elengedhetetlen az is, hogy érezd a lelkesedést, a légitársaság, a szállodák, a turizmusból élők részéről.

-Mitől kapja meg a luxus jelzőt bármi is?

Nekem a luxus azt jelenti, hogy én. Vagyis csakis rólam szól. Én, akinek a ruhát méret után készítik el, ahelyett hogy a Gucci, Prada vagy éppen a Burberry ruhái közül választanék. Az én ingem valószínűleg így is ugyanannyiba kerül, vagy talán kevesebbe is, cserébe biztos nem hord ugyanilyet senki. A szín, a méret, a fazon, nekem készül. Már több éve Robert Graham New York-i dizájner ruháit viselem. Imádom a szép cipőket is. Én választom ki a felhasznált bőrt, a színt (jelenleg a pink és a világoskék a kedvencem), a cipőfűzőt, mindent. Ez a luxus benne. De amúgy maga a luxus jelző, szerintem, teljességgel agyoncsépelt. Például hiába voltam Barcelonában a legfinomabb helyeken, nekem a legkülönlegesebb, legszemélyesebb luxus élményem, a reggeli hatos kávézásom a Güell parkban, miközben a napfelkeltében gyönyörködtem. Vagy egy másik példa, a magyar parlament elképesztő kivilágítása, amit a tévéstúdióba menet néztem a kocsiból. Soha nem felejtem el, a legszebb parlamenti épület a világon.

-Úgy tűnik, szereti a finom holmikat. Az órákkal hogy áll?

Nekem az óra azért fontos, hogy megmutassa a pontos időt, emellett tudjak benne búvárkodni, és akkor is jól mutasson, ha kiöltözöm. Ugyanazt a TAG-et (TAG Heuer) viselem mindig. Van otthon egy csodaszép vintage órám is, amit egy dublini aukción szereztem hat-hét éve, kábé 25 eurónak megfelelő összegért. Nemrégiben felbecsültettem, és kiderült, hogy 3-4 ezer eurót ér. Persze nem szándékozom eladni, megtartom.

-Hogy áll a hobbikkal?

Évi mintegy 250 napot utazom, ha épp Londonban vagyok, próbálok golfozni. Van egy gyönyörű kiskutyám és két kiscicám. Igyekszem a barátaimmal is minél több időt tölteni, ez viszont nehéz, mert világszerte mindenfelé élnek. Leginkább a munkámból kifolyólag. Egyes hotelekből, ahol megszállok 50 képeslapot is szétküldök, én így tartom a kapcsolatot a számomra fontos emberekkel. És a legfontosabb, hogy próbálok aludni. Ez a legjobb hobbi.

 

 

 

1 komment

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

SoukySanjay | 2011. szeptember 20., kedd 10:33:14

Jó a cikk,egyetértek Varun Sharma-val.Én nem a felső kategóriás helyeket keresem,de azért időnként elcsábulok.Igaza van abban,hogy beszélni kell a hiányosságokról,a negatív dolgokról.Én elkezdem.Nyáron Velencében is voltunk,ahol a Rialto tövében ebédeltünk.Nos,a tapasztalatunk az volt,hogy pofátlanul drága,minősíthetetlen kiszolgálást nem fogjuk egyhamar elfelejteni.Pizzát ettünk,rose-t ittunk.A pizza hideg volt,a rose szinte meleg,a számla borsos,ami úgy kezdődött,hogy fejenként másfél Euró teríték használati díj,majd úgy fejeződött be,hogy 12% szerviz díj.A pincérek arrogánsak,erőszakosak és visszataszítóak voltak.Valószínűleg legközelebb messze elkerüljük a helyet.

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5