Az olasz bor és divat kapcsolata

Címkék: Olaszország, bor, divat, Antinori

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Export tekintetében Olaszország két fronton nagyon erős: egyik a bor, másik a divat. Utánanéztünk, a kettő között vajon találunk-e összefüggést.

Borban és divatban Olaszország vezet Európa térképén, nemzetközi sikere és befolyása e két területen folyamatosan növekszik. A 2007-es évben csak az Amerikai Egyesült Államokban 1,13 milliárd euró értékben adtak el olasz bort, ugyanebben az időszakban az olasz divat 6,5 milliárd euró forgalmat bonyolított.

Úgy tűnik, az itáliai portékák iránt nem csökken a kereslet. Az olasz divatházak milánói, párizsi és New York-i divatbemutatói mellet manapság ugyanekkora figyelmet szentelnek a monstre borkiállításoknak.

AFP
A Vinitaly nem mindenkinek elérhető borai

A Vinitaly, amely elsősorban az itáliai borok gigantikus erődemonstrációja, az egyik legfontosabb nemzetközi eseményként jelenik az amerikai sajtóban.

Divat és bor találkozik ezeken a kiállításokon, akár ha csak a kettejük óriási és "mániákus" rajongótáborát nézzük. Közös a bor- és divatrajongókban, hogy imádják a nagy márkákat, amelyeket azonban csak nagyon kevés, jómódú arisztokrata vásárolhat meg.  

A divat területén az egyik legfontosabb terminus az haute couture, vagyis olyan egyedi, exkluzív divatcikkek, amelyeket egyetlen vásárló megrendelésére a legdrágább anyagokból, időigényes kézimunkával készítenek.

Ugyanígy a bor világában is felfedezhető az haute couture, amit a régi arisztokrata famíliák reprezentálnak, amelyek évszázadokon keresztül az abszolút minőség keresését tartották szem előtt. Legalábbis erre hivatkoznak a nemesi gyökerekkel rendelkező nagynevű borházak.

AFP
Kétezer éve ugyanott termesztik a szőlőt az egykori Pompeii mellett

Boraikat a rajongók valódi művészi alkotásoknak tartják, az intellektus és a szív produktumainak. A többség számára elérhetetlen palackokat mitikus aura lengi körül, miközben megkérdőjelezhetetlen értéket képviselnek.

A luxus demokratizálódása

Érdekes módon az olasz márkák elsősorban külföldön sikeresek, főleg a fejlődő piacokon, mint amilyen a volt Szovjetunió, India, Kína, ahol egyre több újgazdaggal lehet számolni.

A nagy márkák külföldi térhódításával szemben Olaszországban a gazdasági válság egyre több családot érint.

 

 

1.  Az olasz bor és divat kapcsolata
2.  Olcsóbb lehetőségek

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5