A legdrágább hajók Magyarországon

Címkék: jármű, vitorlázás, millió, vitorlás, motoros

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Terray István

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Cikksorozatunkban új és használt, vitorlás és motoros hajókat ajánlunk különböző árkategóriákban. Utolsó anyagunkban a tízmillió forintnál drágábban kapható vízi járművek között néztünk körül, mint néhány példából kiderül, méretben, luxusban és árban a határ a csillagos ég. Azért mi a földön maradtunk, és elsősorban azt vizsgáltuk, hogy a hazai piacon minek van helye.

Első cikkünkből kiderült, hogy egymillió forintos ár alatt csak kis, használt hajókat kapunk. Ebben az anyagunkban arról is írtunk, hogy használt hajó vásárlásánál természetesen kisebb költséggel, viszont több kockázattal kell szembenézni. Az alapvető tanács, hogy vásárlás előtt gondoljuk át, pontosan mire (és milyen vízen) is használjuk majd a vízi járművet, és mielőtt fizetnénk, nézze meg olyan, aki ért hozzá.

Többet áldozva természetesen bővül a megvásárolható hajók köre. Ötmillió forintért már egész nagy a választék áll rendelkezésre, főleg, ha beérjük használt hajókkal. Újak közül inkább csak kabin nélküli, kis vízi járművet vehetünk, szél és motor hajtotta változatot egyaránt.

Tízmillió forintos árplafonnal pedig már tényleg elég széles a paletta. Akár versenyzésre is alkalmas kabinos vitorlásunk, és gyors, hálófülkés motorosunk is lehet. Ráadásul szezon végén, válság idején érdemes is vásárolni, sok kedvezményt kaphatunk.

wiking.hu
A Rinker 280 EC népszerű modell

A motoros hajókkal kapcsolatban Szekeres Dávid, a Wiking Yachtclub munkatársa elmondta, hogy vásárlásnál az egyik legfontosabb szempont az, hogy hova szánjuk a hajót, tengerre vagy belföldre. A szállíthatóságot is figyelembe kell venni, mint ahogy adott esetben megfelelő vontató jármű, valamint E kategóriás jogosítvány megléte is szükséges. 

A szélesség és tömeg meghatározza azt, hogy mi magunk is tudjuk-e szállítani, vagy meg kell bíznunk egy erre szakosodott céget. Aki mindkét vízterületen, tengeren és belvizeken egyaránt akarja használni hajóját, annak érdemes könnyen mozgatható járművet választani.

Másik fontos kérdés, hogy szükség van-e kabinra; aki nem kíván túrázni hajójával, szállása biztosított, annak célszerű az orrkiülős hajó által nyújtott előnyöket kihasználni, ráadásul ezekért a hajókért kevesebbet is kérnek.

A túrahajóknak két típusa van: kis kajütös, általában 2 személy részére van fekvőhely az orr-részben. Ezek a hajók általában konyhával, hűtővel nem rendelkeznek, a vízöblítéses vécé, illetve a zuhanykabin sem gyakori, kabinjuk nem állómagasságú.

Másik verzió az állómagasságú kabinos hajó, ami minimum 4 fekvőhellyel rendelkezik, itt már megjelenik a fürdőszoba és a konyha is. Méretben és árban határ a csillagos ég. A kisebb hajók egy dunai túrán is jól használhatók, az igazán nagyokat általában a tengeren használják.

A kabin nélküli hajók közül népszerűek a Crownline modelljei, például a 300 lóerős MerCruiser motorral hajtott 220 LS. Felszerelve, vizsgáztatva, papírokkal kerül nettó tízmillió forintba. Nagyobb testvére, a 230 LS ára nettó 11,5 millió forint.

Jó ár-érték arányuk miatt sikeresek belföldön a Rinker hajók, a 280 EC slágerterméknek mondható. Egyrészt valamivel szélesebb, mint kategóriatársai, ezért kényelmes, másrészt az a méret, amit még éppen el lehet húzni egy pickuppal, így tulajdonosa is tudja szállítani. Az akár tengeren is kipróbálható hajó ára azért sem csillagászati (alig használtan 19 millió forintért találtunk), mert egy motor hajtja (a hasonló és nagyobb hajók általában több motorosak).
 
Kabinos a Chris Craft Corsair 28 is, amit két 300 lóerős Volvo Penta 5.7 Gi DP hajt. Mindennel együtt kerül nettó 34 millió forintba. A Crownline 340 CR-t két MerCruiser 350 MAG MPI hajtja, ára mindennel együtt nettó 47,9 millió forint.

És hogy milyen különlegességeket talál, akinek az ár tényleg nem számít? A Performance a vizek Lamborghinije, a sportos motorosairól ismert cég hazai képviselettel is rendelkezik. 1407-es típusszámú hajójukat két 1000 lóerős motor hajtja, 76 láb hosszú, 12 személy is elfér rajta. Mindezt 732 100 euróért, azaz 196 millió forintért.


A Performance 1407 hazai kiállítás szépségdíjasa is volt

Az Ovation 52 sem egy apró, szerény hajó. Három 435 lóerős Volvo motor hajtja a csaknem 16 méter hosszú, 23,6 tonnás óriást. Többek között négy zónás klíma jár a három kabinhoz és a szalonhoz, de a központi porszívó és Bose hangrendszer is benne van az árban. Radarral, grillsütővel, borhűtővel és minden mással nettó 292,5 millió forint.

A használt motorosok között 32 láb hosszú hajót is találtunk alig a minimális ár fölött (11 millió forintért). A 2003-as Izola Flybridges szlovén motoros jachtot szép állapotban kínálják, beépített hűtővel, teljes teakfa burkolattal és klímával.

Ennél jóval drágább (43 millió forint) egy tizenegy személyes, 10 méter hosszú, vas testű hajó. Háromezer köbcentis dízelmotor hajtja a 90 centiméter merülésű hajót, ami 2011-ig le van vizsgáztatva.

 

 

1.  A legdrágább hajók Magyarországon
2.  Különlegességek és drágaságok

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5