Magyar találmány a digitális sommelier

Címkék: bor, sommelier, eladó, high-tech

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Új, magyar fejlesztésű marketingeszköz, a digitális sommelier segíthet a vásárlóknak ezentúl a választásban. Termőterület, ár, népszerűség vagy éppen a vacsora fogásai alapján választhat bort magának a vevő az érintőképernyő segítségével. Emellett az üzlet információkhoz jut a fogyasztásról, és reklámfelületet is kap.

Világszerte újdonságnak számít az az indoor marketingeszköz, amit a Laurel Számítástechnikai Kft. fejlesztett ki és állított üzembe. Egy üzletláncnál már használják az eszközt, amelyet az idei budapesti borfesztiválon is bemutattak. A borral és gasztronómiával kapcsolatos információkat nyújtó célszámítógép segít a fogyasztónak kiválasztani a kívánt bort, esetleg a borhoz az ételt.


Munkában az elektronikus kolléga

A vásárlók kereshetnek ár, termőterület, pincészet vagy akár ízvilág alapján, esetleg kérhetnek ajánlatot az esti vacsorához, de a rendszer egy adott borhoz is kínál receptet a borászok által összeállított adatbázis alapján. Digitális sommelier-nek is nevezik a borászati információs terminált, amelyet a közelmúltban kísérleti jelleggel helyeztek üzembe egy üzletlánc két boltjában, a kísérleti darabokat hamarosan több tucat új berendezés követi.

A berendezés alapja az IBM AnyPlace Kiosk célszámítógépe, amely tulajdonképpen egy infrás technológiával működő érintőképernyő és egy vonalkódolvasó kombinációja, mondja a gyártó cég projektvezetője. Hübler Gábor hozzáteszi, hogy a gépeken futó szoftver saját fejlesztés, a felhasznált adatok szakmai nívóját pedig jeles borászok garantálják.

A fejlesztést az a statisztikai adat ösztönözte, miszerint a vásárlói döntések 70-75 százaléka a bolton belül születik. Nem lehet azonban minden boltba borászt állítani, de valamivel mégis segíteni kell a vevőket az eligazodásban.

A megoldás mind a vásárlók, mind az üzlet üzemeltetői szempontjából előnyökkel jár. A rendszer nyilvántartja a legnépszerűbb borokat, így a vevő választhat a heti ajánlatból, de arról is naprakész tájékoztatást ad, hogy egy adott fajta éppen megtalálható-e a kínálatban.

Amennyiben nem, előrendelésre is lehetőség van, amely akár SMS-értesítéssel is kombinálható.

A forgalmazónak, illetve az üzlet tulajdonosának nem mindegy, hogy mely borokat keresik a leginkább, melyeket érdemes vagy felesleges készleten tartani - ezekről naprakész információt kap. Ráadásul (ha éppen egy vevő sem veszi igénybe) az eszköz reklámfelületként is használható.

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5