Egy divatház útja az SS egyenruháktól a világsikerig

Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

A Hugo Boss napjainkban a legjelentősebb divatházak között szerepel, amely a ruhák mellett órát, cipőt, szemüveget és parfümöt is készít. Bár az alapító kezdetben csak az SS katonák egyenruháit tervezte, ma már többféle Hugo Boss termék kapható, így Boss Black, Boss Selection, Boss Orange, Boss Green.

Hugo Boss, a német divattervező 1923-ban alapította meg cégét Metzingenben, egy kis városban Stuttgartól délre. A vállalat kezdetben szinte a teljes csőd ellen küzdött, de miután az alapító csatlakozott a náci párthoz, karrierje felfelé ívelt. Hitler felemelkedésével Hugo Boss is egyre sikeresebb lett, köszönhetően az SS és SA katonák egyenruháinak, ugyanis ezek a darabok mind Hugo Boss-kreációk voltak.

Amikor Németország vereséget szenvedett a háborúban, a tervező elvesztette  megbecsülését, így kisebb visszaesés volt megfigyelhető az üzlet forgalmában. 1948-as halála után a cég továbbra is fennmaradt hírnevének és unokáinak köszönhetően, de utódai inkább az öltönyökre fókuszáltak.

Célcsoportjuk az új generáció fiatal, ambiciózus üzletemberei voltak, ennek megfelelően áraik a hetvenes években megemelkedtek. Olyan jól ment az üzlet, hogy 1976-ban a cég terjeszkedni kezdett, üzletet nyitottak az Egyesült Államokban.

A cég politikájának köszönhetően a hatvanas-hetvenes években a Boss öltönyök minőségük, eleganciájuk, vonalaik miatt egyre népszerűbbé, egyfajta mércévé váltak az üzletemberek körében.

A termékkínálat is bővült 1984-ben, ekkor jelent meg a brand első illata Boss No.1 néven. Ezt követte a Boss Sport, a Boss Spirit, a Boss Elements, a Boss Elements Aqua, majd bemutatták a Boss Hugo Boss parfümét és 2000-ben az első női terméket, a Boss Womant.

1998-tól Joachim Vogt, az akkori igazgató ideje alatt a cég ismét fejlesztésen ment keresztül. Vogt álláspontja az volt, hogy hiába tartoznak a vezető férfi divatházak közé, ez nem elég, újabb részlegeket kell létrehozni. Ekkor vezették be a Hugo Boss Baldessarini vonalat, valamint a női Hugo Bosst is.

Az előbbi a branden belül egy magasabb szintű luxust képvisel, amelyre a finom anyagok, például a kasmír, a tiszta selyem és az ír vászon a jellemző. A Hugo Boss 1998-tól gyárt női darabokat, amelyeket a Charlie angyali című film szereplői is népszerűsítettek, köztük Cameron Diaz és Drew Barrymore.

Jelenleg ötféle Hugo Boss termékcsoport közül választhatunk. Az első a Boss Black, amely elegáns viseletet, sportruházatot és kiegészítőt is kínál nőknek, férfiaknak egyaránt. A következő márkatípus a Boss Selection, ami a Baldessarini utódja (ugyanis ezt a részleget a cég akkori igazgatója, Bruno Salzer eladta a kis forgalma miatt). Ebből a változatból csak férfiak válogathatnak, szemben a Boss Orange-zsal, amely mindig követi az aktuális divatot, és gyakran jellemzik darabjait a feltűnő színek. A Hugo Boss Hugo nevű márkája kreativitással, egyéni stílussal rendelkezik, és ezekből a termékekből szintén vásárolhatnak hölgyek is. Az ötödik változat, a Boss Green viszont csak férfiak számára tervez, inkább sportos ruhákat.

2009 első negyedévében 484 millió euróra csökkent a cég bevétele a gazdasági válságnak köszönhetően, de ez csupán egy öt százalékos visszaesés a tavalyihoz képest, így a cég helyzete nem ingott meg jelentősen. Ezt támasztja alá az is, hogy Amerikában négy százalékos bevételnövekedés volt tapasztalható ugyanezen időszak alatt.

A vállalat jelenlegi igazgatója Claus-Dietrich Lahrs, aki 2008-tól vette át a vezetést.

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Legfrissebb

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Astoria Szálló

Astoria Szálló

Százéves az Astoria Szálló

Száz éve, 1914. március 14-én nyitotta meg a kapuit a budapesti Astoria Szálló, amely a centenáriumi évben kiállításokkal, kulturális és gasztronómiai programokkal és nyitott napokkal várja a látogatókat.

Per Se

Per Se

Higiéniás gondok három Michelin-csillag alatt

Leszerepelt a februári higiéniai vizsgálaton New York egyik legdrágább étterme.

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5