![]() |
Kilencedszer is nyert Litkey csapata a KékszalagonCímkék: Kékszalag 2009, verseny, vitorlás, Litkey, Raffica Negyed tízkor már eldőlt a reggel kilenckor indított 2009-es Kékszalag tókerülő verseny első helye. Magabiztos vitorlázással Litkey Farkas és csapata, a Brokernet-Uniqa immár sorozatban kilencedszer nyerte meg a trófeát. Második lett a Raffica Király Zsolt vezetésével, a harmadik helyet Soponyai Géza csapata a Mediacontact-Avatarral szerezte meg. Litkey immár kilencedszer nyerte meg Európa legnagyobb és legrégebbi tókerülő versenyét, a Kékszalagot. Idén a Lisával indultak, mivel páratlan évben csak klasszikus (trapéz nélküli) hajóval vághatnak neki a versenyzők. Negyed tízkor ért a balatonfüredi célba a Brokernet-Uniqa vitorlás, ami néhány perccel jobb eredmény a 2007-esnél. A tavalyi, korlátozás nélküli versenyhez nem érdemes hasonlítani az idei időeredményt.![]() A győztes csapat a rajtnál, a háttérben a második helyezett Raffica A legnagyobb kihívóknak a verseny előtt a Boden-tó idei körbehajózásán első Király Zsolt (Raffica), valamint Soponyai Géza (Mediacontact-Avatar) és Láng Róbert (RC44) számítottak, amit a verseny alakulása is igazolt, mégpedig a fenti sorrendben. A szervezők a tavalyi csúcs megdöntésére, azaz több mint 578 hajó és 2600 versenyző részvételére számítottak, ennek megfelelően rekord mennyiségű, 612 nevező hajó várt a kilenc órai rajtra Balatonfüreden. Innen a cél Kenese, majd Siófok, Tihany, Keszthely, ahol a fordulás után a hajók visszavitorláznak a kiindulási ponthoz. A kezdés után negyed órával a Brokernet-Uniqa átvette a vezetést, amit egészen a Siófok-Tihany szakasz feléig tudott tartani. Dél körül tehát már kezdett kialakulni a végső sorrend, az ekkor harmadik helyen álló Sponsor Wanted egyre hátrébb szorult, először Láng Róbert és csapata előzte meg őket a Russel Coutts által tervezett RC44-es karbonhajón, később az ötödik helyen álló Mediacontact-Avatar is eléjük került, és ezután meg sem álltak a harmadik helyig. A Keszthelyi forduló után ugyanis az RC44 megakadt, az Avatar egyre jobban behozta őket, ezután a tó közepén hajózva egy fej fej melletti küzdelmet láthattunk a két csapattól. Közben Litkey Farkas és Király Zsolt csapata az északi part felé fordult, és egy ideig a part mentén haladtak. A két hajó között azonban szinte végig megmaradt a 3,5 kilométeres távolság. ![]() 612 hajónál több soha nem nevezett a Kékszalagra A Tihanyi-félszigetnél a Brokernet-Uniqa kevésbé magabiztosan kétszer is korrigálta az irányt, de ez nem volt elég ahhoz, hogy kiessen kezükből az első hely. 12 óra 12 perces versenyzés után befutottak a célba, őket nyolc perccel később követte Király Zsolt a Raffica fedélzetén. A további beérkezők a Kékszalagon: Mediacontact-Avatar, RC44, ötödik a Sponsor Wanted. A legemlékezetesebb év talán az 1955-ös a Kékszalag történetében, ugyanis ebben a sokat emlegetett esztendőben kerülte meg Németh István 10 óra 40 perc alatt a Balatont a Nemere II-vel. A rekordot a mai napig nem döntötte meg senki. A 75 lábas cirkáló ezt megelőzően két alkalommal is nyert, és a rákövetkező versenyen is elsőként ért célba. A Nemere II-vel idén egy női csapat indult Magyar Vilma irányításával. A Kékszalag legeredményesebb kapitánya Litkey Farkas, aki 2001 óta megszakítás nélkül elsőként futott be a balatonfüredi célba, immár negyedik győzelmét aratva a Lisával. Litkey 2003-ban ugyan 9 óra 25 perc alatt körbeért a Lisával, ez azonban a Balaton alacsony vízállása - ebből adódóan a beljebb hozott bóják és a valamivel rövidebb útvonal - miatt nem számíthatott új rekordnak.
Ajánljuk még:
Szóljon hozzá: |
![]()
Pharrell Williams
Bunga-Bunga
Taxidermia
![]()
![]() |