A világ legjobb dizájner outlet üzletei

Címkék: outlet, minőség, luxus

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Úgy tűnik, a magas benzinár és az egyre több helyen tapasztalható gazdasági válság nem csökkenti az emberek luxuséhségét, legalábbis ha a divatról beszélünk - derül ki a Forbes egyik cikkéből. Az amerikai magazin szerint virágzik az outlet-piac, egyre többet költenek az emberek, ám sokszor a minőség fordított arányban van a mérsékelt árral.

Nem kevesebbet állít az amerikai Forbes magazin, mint azt, hogy az outletek vásárlói nem csak a több órás akciókra vadászást vállalják, hanem sokan közülük még a "tengert" is hajlandók átrepülni egy-egy jó bevásárlás reményében.

Az outletek forgalma is ezt a megnövekedett érdeklődést látszik alátámasztani. Csak az amerikai üzletbirodalmak 16,5 milliárd dolláros forgalmat produkáltak tavaly, mondta el a Retail Brand News szaklap főszerkesztője, Linda Humphers.

Az ázsiaiak híresek a luxus iránti elkötelezettségükről

A ICSC (International Council of Shopping Centers, vagyis a Bevásárlóközpontok Nemzetközi Tanácsa) magazinjának főszerkesztője szerint még a magas benzinárak sem rettentették el a költeni vágyókat, akik idén várhatóan 17 milliárd dollárért vásárolnak majd az outletekben.

Ezen bevásárlóközpontok vonzerejének titkára kereste a választ cikkében a Forbes magazin is. Az amerikai lap az outletek népszerűségét az olykor elképesztő kedvezményekkel, a magas minőséggel, illetve azzal magyarázta, hogy ezen kereskedelmi egységek többnyire a legfelkapottabb hazai és nemzetközi brandek termékeit kínálják. 

A nyaralást a vásárlással összekötő európai, közel-keleti és az ázsiai luxusrajongók rohamára már készülnek is az amerikai outletek, köztük a Chelsea Premium Outlets. A több (akciós árakat garantáló) bevásárlóközpontot tömörítő cég szóvivője, Michele Rothstein a megelőlegezett "bizalmat" egy, a New York-i taxisok körében jól ismert történettel támasztja alá.

A J.F.K. vagy a La Guardia reptérre érkező ázsiai turisták állítólag gyakran 3-4 üres bőrönddel érkeznek, leintenek egy taxit, és csupán annyit mondanak, "Woodbury", vagyis a Central Valley-ben kialakított outlethez, a Woodbury Commons-hoz vitetik magukat.

Nem véletlen hát, hogy a cég, amelynek outleteiben a vevőkör jelentős részét az ázsiai vevők teszik ki, hat központot nyitott Koreában és Japánban az utóbbi öt évben.

Utóbbi szigetországban, egészen pontosan a Gotemba Premium Outletsben olyan különlegességekre is vadászhatunk, mint az avantgárd Maison Martin Margiela márka darabjai, Bulgari ékszerek vagy Coach termékek.
A Yeoju Premium Outlets Koreában csak egy éve nyílt meg, de a boltok száma már lényegesen magasabb, 120 darab (Issey Miyake, Coach, Escada, Clinique, MAC, Estée Lauder- utóbbiak még a vámmentes boltok árait is alulmúlják).

A nagy márkák területén ugyancsak bő a választék a hongkongi Horizon Plazában, ahol Ann Demeulemeester, Comme des Garçons, Vivienne Westwood és Jimmy Choo termékeket is találhatunk.

Outletek természetesen nem csak Amerikában, hanem a többi kontinensen is megtalálhatóak. A milánói Marniban például Consuela Castiglioni dizájner akár legutóbbi kollekciójának intellektuális, művészi darabjait is legalább 50 százalékos kedvezménnyel kaphatjuk meg.

A pekingi székhelyű divatbemutató rendező, Christine Low kizárólag ebbe az outletbe szokott járni. "Nem vagyok egy türelmes vásárló, ám ha a milánói Marniba betévedek, rendszerint két órát is eltöltök ott".

A táskák terén is van lehetőség olcsóbban jutni egy-egy világmárka portékájához, itt van példának a Prada, amelynek firenzei gyári árusítóhelyén komoly engedménnyel juthatunk hozzá a márka modelljeihez.

A svájci Foxtown alig 50 kilométerre fekszik Milánótól, a határ mentén. A  mendrisiói outletközpontban többek között Dior, Jil Sander vagy Yves Saint Laurent termékek közül választhatunk.



Japán egyik legismertebbje a Gotemba Premium Outlets



Az olcsó darabokra leső vásárlóknak egy dolgot azonban nem árt szem előtt tartaniuk, mégpedig azt, hogy ma már az outlet fogalma sem ugyanaz, mint a 90-es években, debütálása idején. 

Manapság ugyanis az ilyen formán értékesített termékek jelentős százaléka kifejezetten outleteknek készül, figyelmeztetett Marshal Cohen amerikai kereskedelmi szakértő. Az igaz, hogy az itt kínált portékák 25-40 százalékkal olcsóbbak a hivatalos üzletekben megszokottakhoz képest, ám ez a mérsékelt szint szerinte az Egyesült Államokban sokszor a minőségre is igaz. 100 százalék kasmír pulóver helyett például egy szerényebb kivitelezésű, kasmír-pamut keveréket kaphatunk, mondta el Marshal Cohen, aki szerint az outletek esetében a forgalmazók az előállításon spórolnak. 


Deluxe Magazin

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5