A gazdagok szaga

Címkék: luxus, parfüm, illatszer, bolt, riport, Zólyomi

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Terray István

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

A parfüm valaha luxustermék volt, ma egy áru a sok közül. Mégis a luxus fogalmát kerestük, amikor átlagos és elit parfümboltokban jártunk, ahol nem csak az illatkoncentrációban találtunk különbséget. Zólyomi Zsolttal, az ország egyetlen orrával később niche parfümökről és vásárlóikról beszélgettünk.

Semleges illatháttérre van szükség

Cserélni nem tudnak, ha kibontottuk a parfümöt, válaszolta ötletemre az eladó. Viszont ő maga ajánlotta, hogy vigyek mintát is az ajándék mellé (szinte mindegyik termékhez van), és az alapján kiderül, érdemes e kibontani azt. Ebben maradtunk, különösebb tukmálás nélkül távoztam innen is. Megkérdeztem búcsúzóul, állítólag az ennyire felkészületlen vásárló ritka, legalább némi elképzelést, mintát, vagy egy ünnepeltet szinte mindenki szokott magával hozni.

Könnyen mellé lehet fogni az ajándék parfümvásárlással, állítja Zólyomi Zsolt is. Magyarország egyetlen „orrát”, azaz az ipar fellegvárában, Franciaországban végzett parfümőrét saját belvárosi, Cukor utcai üzletében kerestük fel. A néhány hónapja nyílt üzlet kínálata még nem teljes, de 8-10 márkánál többet nem szeretne tartani a kizárólag niche parfümökkel foglalkozó szakember. És ezek a márkák nem az illatdivatok, trendek után mennek, hiszen mindegyik mögött ott áll egy elismert parfümőr, aki a nevét adja az illathoz.

Tester rendszer

Itt van például a Hermes cég orra, aki lányával közösen dolgozik a családi saját brand illatain. Mindegyik üvegen ott találjuk, hogy melyikük alkotását tartalmazza, nem találjuk viszont azt, hogy férfi, vagy női illatról van szó. Ilyen ugyanis nincsen, állítja Zólyomi Zsolt, csak olyan ami tetszik, és olyan, ami nem illik hozzánk.

Ez a bolt is egy csendes mellékutcában van, ami azért fontos, hogy ne a benzingőz uralkodjon a helyiségben. A gyakori szellőztetések után semleges "illatháttérnek" kell maradnia, hogy semmi ne zavarja össze a vásárlót, így marad tere az illatoknak.

A lecsengés érzékeltetésében segítenek azok az papírcsíkok, melyeket minden egyes parfüm mellett ott találunk, így a korábban kifújt nemes anyag alapillatát is érezzük. A trendi édes, és más divatos illatokat itt hiába keressük, viszont melyeket igen, azok valódi, sokszor igen különleges és drága alapanyagokból készülnek. Például egy bizonyos területről származó konkrét évben termett rózsából, mely termésből valódban limitált széria készülhet csak.
Többféle bio-termék is található a niche parfümök között, melyek között volt, amit egy parfümöket nehezen viselő terhes nő is használni tudott.

Nem csak vásárlók járnak hozzá

Ezen kívül saját boltja megnyitása óta más meglepetés is érte természetesen Zólyomi Zsoltot. Az egyik azzal kapcsolatos, hogy ahogy a különleges parfümöket, úgy a boltot sem reklámozza egy médiumban sem tulajdonosa. Ezért azt gondolta, hogy az első két hónapban senki nem fogja a kisforgalmú utcában rányitni az ajtót. De az illatok, a hírek működnek, és a boltot megtalálják azok, akiket érdekel ez a világ.

A másik meglepetés az, hogy milyen sokféle embert érdekelnek a különleges illatok. A közeli gimnázium lánytanulói többször is beintegettek a kirakaton keresztül a beszélgetés alatt, de ott tanuló srác is bejött a boltba. Még a világháború előtt felnőtt kisnyugdíjas hölgy is jár a boltba, meséli Zólyomi Zsolt, ő talán a békeidők hangulatát találta itt meg. Ez a réteg nem fogja megvásárolni a 17 és 63 ezer forint közötti áron kínált parfümöket, ők a hangulat, az illatok (és persze az illatminták) miatt is járnak be.

A bolt lógója. A míves üveg a kirakat dísze.

Mert a kis bolt hangulata annak számára is megkapó, aki nem a parfümök megszállottja. Ez a rokokó bútorokon, a rózsaszín falakon túl a boltvezető miatt is így van. Aki nem akar feltétlenül eladni, legalább annyira célja ismereteket átadni, nevelni is. A megfelelő illat kiválasztása itt alapos szóbeli kommunikációval kezdődik.

Ízlésről, illatokról, élményekről, és sok másról. Interjú közben esett be egy hatvan év körüli hölgy, aki eleinte igen zárkózott volt a választékot illetően. Nagyon jó az ő és férje szaglása, és már régen kikötött Christian Dior egyik illata mellett, aligha változatna ezen, mondta.

Kezdeti bizalmatlansága később a beszélgetéssel, és az üvegcsék pumpájának nyomkodásával párhuzamosan csökkent. Talál is neki szimpatikus illatot, ebből kap a csuklójára, szagolja később is, és mutassa meg a férjének. Első alkalommal nem is szokta hagyni a bolttulajdonos, hogy megvegyék, hiába tetszik valami elsőre, órák múlva is meg kell szagolni magunkon az illatot.

Ez is luxus, nem a minden áron való eladásra törekszik az, aki elit termékkel kereskedik. A vásárlás fontos, mert a tulajdon beszél tulajdonosáról, tükrözi annak személyiségét, főleg, ha illatról van szó. De ez csak az egyik olyan tanulság, amire a luxustermékekkel kapcsolatban rájöhettünk a „tanulmányút” alatt.

Deluxe Magazin

 

 

1.  A gazdagok szaga
2.  Igazi szakember valódi illatok között

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5