A jövő étterme

Címkék: étterem, étel, teszt, jövő

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Deluxe Magazin

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

A Restaurant of the future (A jövő étterme) nevet viseli az a kísérleti étterem és kutatóintézet, melyet cégek és kutatók együtt építettek fel egymilliárd forintnak megfelelő összegért. A vendégek és a konyhai személyzet viselkedését kamerákon és más eszközökön keresztül vizsgálják.

A Jövő étterme névre hallgató projekt nem csak egy vendéglátóipari egység, hanem kutatóközpont is. Azt vizsgálják általa, miként befolyásolják az emberek fogyasztói szokásait a színek, ízek, eszközök, és hogyan használja a konyhát a személyzet.

Kortárs dizájn, illetve a jövő technikája

A 3 millió fontos (több mint egymilliárd forintos) étterem-laboratórium egy szállító, egy konyhai eszközöket gyártó, egy információs vállalat, valamint egy holland egyetem együttműködésében készült el.

A Wageningenben található étterem tervezésénél odafigyeltek a lakberendezési trendekre: nagy üvegablakokat használtak, valamint fekete márványpultokat és önkiszolgáló rendszert.

Amíg a vendégek az ebédjüket válogatják, illetve táplálják be a számlázáshoz, addig a fogyasztók, illetve ételeik súlyát is megmérik a padlóba épített automata szerkezetek. Az étteremnek van egy vezérlőszobája, ahonnan a mennyezetbe épített kamerákat irányítják.

Ezeken keresztül figyelik a vendégek minden mozdulatát: hogyan viszik tálcájukat, milyen ételt választanak, hol ülnek, és mit hagynak meg. Még a konyhai személyzet viselkedését is megfigyelik, a kamerák veszik, ahogy a különböző eszközökkel dolgoznak. Külön helyiségben történnek a hagyományos fókuszcsoportos vizsgálatok.

A projekt célja, hogy éttermi termékeket, ételeket, berendezéseket vizsgáljanak, az eredményeket a való világban szeretnék hasznosítani. Az utóbbi időszakban ugyanis gyorsan és sokat változtak a fogyasztói szokások, ami abból is látszik, hogy mennyi új élelmiszeripari termék bukik meg a piacon.

Ezért alapvető érdeke az élelmiszeripari cégeknek a fogyasztói szokások vizsgálata, ami a gyakorlatban sokkal eredményesebben kivitelezhető, mint kérdőíveken keresztül.


Deluxe Magazin

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5