110 év luxus a Nagykörúton

Címkék: hotel, Corinthia, luxus, Budapest, információ

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Soós Botond

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

A Corinthia szállodalánchoz tartozó Grand Hotel Royal Budapest egyik legelegánsabb luxusszállodája, amely 110 évvel ezelőtt épp ezen a napon, április 28-án nyitotta meg kapuit. A hotelt 1992-ben bezárták, de 2003 januárja óta újra régi pompájában várja a tehetős vendégeket. A Royal azóta több díjat is nyert, s folyamatosan fejlesztik. Az évforduló kapcsán Fazekas Tamással, a Royal értékesítési- és marketingigazgatójával beszélgettünk.

- Viszonylag fiatalon igen magas pozíciót tölt be Magyarország egyik legnevesebb szállodájában. Hogyan került a Grand Hotel Royalhoz?

-
Hosszú, 11 évnyi Hilton-szolgálat után, 2001-ben kerültem a Corinthia szállodalánchoz tartozó budapesti Aquincum Hotelhez. A Royal nyitása előtt körülbelül fél évvel felállítottunk egy úgynevezett opening office-t az értékesítés területén, ekkor csatlakoztam a Royalhoz. 2003 januárjától kezdve értékesítési igazgatóként dolgoztam, 2004 nyarán pedig a marketing feladatok irányítása is hozzám került.

- Mennyire nehéz Magyarországon luxusszállodát üzemeltetni? Meglehetősen sok van belőlük Budapesten.

-
A kérdés inkább az, hogy mennyire nehéz értékesíteni egy ilyen hotel szolgáltatásait. Nos, nem könnyű. A Royalnál az jelentett problémát, hogy hiába egy 110 éves létesítményről van szó, a 11 évnyi zárvatartás meghatározta a kezdeti éveket. Magyarországon ugyan sokan emlékeztek arra, hogy ez egy gyönyörű szálloda volt annak idején, de a nemzetközi piacon kikerült a köztudatból. Ez a legnagyobb hazai ötcsillagos szálloda 414 szobával és 28 különteremmel, de minden szépsége ellenére nem könnyű értékesíteni a szolgáltatásainkat. Viszont arra nagyon büszkék lehetünk, hogy az első év nehézségei után a másodikban már nagyon szép eredményt értünk el, a harmadik évben, azaz tavaly pedig várakozáson felül teljesítettünk. Az idei év szintén nagyon jól alakul.

- Mekkora piaca van az ilyen szállodáknak nálunk?

Véleményem szerint Budapest mind a konferencia- és üzleti turizmus, mind a hagyományos turistapiac számára vonzó célpont. A fapados légitársaságok tavaly májusban törtek be igazán a magyar piacra, s ez természetesen a turizmusban is nagy fellendülést hozott. Jó csomagokkal, jó árral, jó termékkel kell megjelenni a külföldi piacokon. A konferenciaturizmus területén pedig a szálloda részben maga teremtett keresletet: olyen gyönyörű, műemlékvédelem alatt álló bálterem, mint a miénk, sehol máshol nincs. A tavalyi év nagyon jól alakult, bővült a piac, minden szálloda szép eredményeket ért el. Az idei évben azt látom, hogy a torta nem növekszik és mindenki igyekszik legalább megtartani a tavalyi szintet.

Forrás: Corinthia Grand Hotel Royal
- Milyen foglaltsággal működik a Royal?

-
Az éves átlagos foglaltság az ötcsillagos kategóriában körülbelül 68-76 százalék között mozog. Nálunk tavaly 67 százalék volt az átlagos kihasználtság. Természetesen ez a szám szezontól függően változik: május, június, szeptember és október a főszezon, olyankor a szobák 92-93 százalékában is lehet vendég. A holtszezonban, vagyis januárban, februárban és júliusban 45 és 70 százalék közötti az arány.

- Nem furcsa, hogy a nagy múltú, drága ötcsillagos szállodát a fapados járatok utasai választják?

- Az árak magyarországi szemmel tűnnek magasnak. Persze a főszezonban akár a külföldiek is annak találhatják őket. Viszont immár bizonyított tény, hogy azok, akik fapados légitársaságot választanak, amit megspórolnak a repülőjegyen, azt elköltik a szállásra, jobb szolgáltatásokra. Tehát az elköltött pénz mennyisége nem csökken, csak átrendeződik. Az olcsóbb repülőjegyeknek köszönhetően elsősorban Angliából és Németországból érkezik több vendég. Ugyanakkor van mindennek egy indirekt hatása is: a fapadosok miatt a hagyományos légitársaságoknak is követniük kell az árcsökkentést, legalábbis bizonyos szintig. Csakhogy ők elsősorban a konferenciaturizmus résztvevőit célozzák meg. A Magyarországra való utazás így mind az üzletemberek, mind a hagyományos turisták számára olcsóbbá válik.

 

 

1.  110 év luxus a Nagykörúton
2.  2

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5