A kékfrankos éve

Címkék:

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

D.N.E.

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Az év végén visszatekintünk a 2005-ös esztendő történéseire és megnézzük, mit várhatunk jövőre. Az év utolsó nagy boros eseménye, az Év Bortermelője választás kapcsán pedig megkértük a győztest, Vincze Bélát, hogy értékelje az évet a saját szemszögéből, és persze megkérdeztük arról is, melyik volt a kedvenc bora idén.

Idén pezsgő évet zárt a szakma, számos rendezvény, szaklap, internetes fórum és televíziós műsor foglalkozik a témával, ahogy egyre divatosabbá válik hazánkban a bor. Lassan nem csak érdemes, de szinte elengedhetetlen érteni hozzá, egyre gyakrabban kerül elő a baráti és üzleti beszélgetések témájaként, sokszor megmentve a társalgást az ellaposodástól, vagy éppen új dimenziókba repítve azt.

Úgyszintén örömteli, hogy már nem csak a borbarátok, de a hazai cégek is egyre nagyobb lelkesedéssel ajándékoznak bort karácsonyra: olyannyira, hogy a kevésbé felkészült kereskedők csak nehezen tudták kielégíteni az ünnepek előtti igényeket.

A borkultúra megismertetését, terjesztését persze nem lehet kizárólag a spontán folyamatokra bízni, mert annak megfelelő tálalása, a magyar bor arculatának kialakítása közösségi feladat. Az ország hírnevét öregbítő borok népszerűsítése komoly összefogást igényel.

A szakma egyre hangosabban fogalmazza meg igényét az ágazat jogi és gazdasági feltételeinek javítására, ám a szabályozás, a bortörvény módosítása jórészt elakadt, a választások utánra tolódott. Egyedül a marketing célra elkülönített összegek sorsa rendeződött, 2006 elejétől ugyanis megkezdheti működését a Magyar Bormarketing Kht., amelynek feladata a magyar borok bel- és külföldi népszerűsítése lesz.

A közhasznú társaság a szakma kezdeményezésére jött létre. A jövedéki adó helyébe lépő forgalomba hozatali járulék ugyan kedvezőtlenebb helyzetbe hozza a borászokat, mert azt az exportált tételek után is be kell fizetni, mégis van remény arra, hogy az így befolyó mintegy 1,5 milliárd forint 60 százalékát közösségi marketingre költik majd.

A borokkal kapcsolatban ugyanakkor az EU-nak is sürgős feladatai vannak, mert az újvilági borokra jóval lazább szabályok vonatkoznak, így versenyelőnyben vannak az európai vetélytársakkal szemben.

A borágazat gondjainak megoldását azonban nem várhatjuk kizárólag az Uniótól, és azon is hiába szomorkodunk, hogy külföldön nem tudják felsorolni mind a 22 borvidékünket. Ha hitelesek szeretnénk lenni, először nekünk kell ismerni, szeretni és fogyasztani a saját borainkat, csak így tudunk másokat meggyőzni arról, hogy a világ élvonalába tartozunk.

Szerencsére egyre több a tudatos fogyasztó: a hazai borbarátok egyre több információt igényelnek arról, hogy hol készültek a borok és milyen is az ember, aki mögöttük van. Ennek a kíváncsiságnak a kielégítésére számos magazint és könyvet adtak ki, továbbá sok tematikus internetes oldal is megkezdte működését idén, a korábbiak pedig nagyon sokat fejlődtek.

A borászokkal nem csak a képernyőn vagy nyomtatásban, hanem szervezett formában, személyesen is találkozhattunk nívós rendezvényeken. A számos vidéki esemény közül az etyeki vonzotta a legtöbb látogatót, a fővárosi programok között pedig a Borfesztivál volt a legnagyobb. Az óriási érdeklődést mutatja, hogy a Magyar Szőlő- és Borkultúra Kht. és a Deluxe.hu közös borospalack-szépségversenyén az internetes szavazás során közel 15 ezren voksoltak.

Az év utolsó nagy boros eseménye december elején volt. Ekkor hirdette ki a Magyar Bor Akadémia a 2005-ös Év Bortermelője cím nyertesét.

 

 

1.  A kékfrankos éve
2.  Mi történt 2005-ben?
3.  Vincze Béla, az Év Bortermelője

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5