Tarolnak a svájci luxusórák

Címkék:

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

A svájci órakészítő cégek eladási rekordra számítanak idén, igaz, a bevételeik már tavaly is figyelemre méltóan megugrottak. A gyártók aranykorszakát a szakértők két okra vezetik vissza. Egyrészt a kedvező gazdasági környezetnek köszönhetően növekvő kereslet mutatkozik a luxustermékek iránt, másrészt az új modellek is kedvező piaci fogadtatásra találtak.

A legoptimistább előrejelzéseket is meghaladó mértékben, 30 százalékkal nőtt a kereslet az első negyedévben a svájci óragyártók termékei iránt, miközben már 2004-ben is rekordteljesítményt mutatott a szektor. Az eladásokat az ázsiai és észak-amerikai gazdaság fellendülése növelte.

"Általában véve a luxuspiac mindenfelé növekszik" - mondta a BBC-nek Jean-Daniel Pasche, a Svájci Óraipari Szövetség elnöke. A piac növekedését a szakember a kedvező gazdasági klímával magyarázza, mostanában így egyre több és több ember engedheti meg magának ezeket az árucikkeket.

Az olyan patináns svájci órakészítők, mint a Swatch, Cartier vagy a Patek-Philippe soha nem látott prosperitásról számol be: az eladások terén, értékben 14 százalékkal magasabb bevételt regisztráltak, mint 2004 ugyanezen időszakában. Csak májusban egymilliárd svájci frank (648 millió euró) értékben exportáltak, ami 29 százalékkal több, mint a tavalyi év ugyanezen hónapjának exportja. Az ipar igencsak újjáéledt az elmúlt 18 hónapban, köszönhetően az ázsiai vásárlóknak, akik nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy több pénzt költsenek luxustermékekre. Sokat segített, hogy a főbb divatházak, mint például a Hermes vagy a Chanel divatórái újabb vásárlói kör számára tették vonzóvá ezeket a luxustermékeket.

A japán export megduplázódott a múlt hónapban, míg az Egyesült Államok, azaz a legnagyobb exportpiac kivitele 44 százalékkal nőtt. Ez segít ellensúlyozni a relatíve gyenge európai keresletet, ahol az eladások - amelyre hatással vannak a német és francia gazdasági nehézségek - visszaestek az elmúlt évekhez képest. 2004 rekordév volt a svájci órakészítőknek, hiszen az éves eladások értéke több mint 9 százalékkal nőtt. Igaz, mindez csak az értéket tekintve érvényes, volumenében stagnált a piac.

A mennyiség helyett a minőségre való törekvés egyébként is prioritást élvez a svájciaknál, ez ugyanis az egyetlen olyan módszer, amellyel az ázsiai gyártók ellen versenyezni tudnak. Az olcsóbb órák szegmensében a kínai gyártók ma már szinte egyeduralmat alakítottak ki, a Svájci Óraipari Szövetség adatai szerint globálisan tekintve tíz órából nyolcat Kínában állítanak elő.

Az igényes és minőségi termékek mellett a már idézett Jean-Daniel Pasche a marketing szerepét emelte ki. Egyrészt a hirdetési módszerek sokat fejlődtek, másrészt az olyan nagynevű cégek, mint a Christian Dior vagy a Gucci, kölcsönadták nevüket a svájci óráknak, más divatcégek pedig saját termékvonalat hoztak létre.

"A marketing nagyon fontos, és a márkák sokat tettek az elmúlt néhány évben, hogy a temékeikről kialakított ideális képet közvetítsék" - mondja Pasche. "Így lehet ugyanis meggyőzni az embereket, hogy autó vagy vakáció helyett órára költsék a pénzüket."


Deluxe Magazin



Korábban:


Keményebb, mint a gyémánt

Szexuálisan túlfűtött kortárs órásmesterek

Pesten árverezik Szaddám Huszein óráját

Mesés modellek Andersen emlékére

High-tech művészet az órák világában

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

LÉGY TRENDI!

Abercrombie@Fitch, Hollister, Stance, Oakley márkák webáruháza

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5