Stílusváltás az Air France-nál

Címkék:

Eszközök:Betűméret növelésBetűméret csökkentésKüldés e-mailbenNyomtatás

Eszközök: Betuméret növelés Betuméret csökkentés Küldés e-mailben Nyomtatás

Április végétől új korszak köszönt be az Air France életébe, legalábbis ami a megjelenést illeti. A francia légitársaság ugyanis a neves divattervezőt, Christian Lacroix-t bízta meg dolgozói új egyenruhájának megtervezésével. A stílusváltás célja, hogy az alkalmazotti megjelenést szinkronba hozzák a vállalat magas szintű szolgáltatásaival.

Christian Lacroix 2002-ben kapta a megbízást, és még ugyanebben az évben neki is látott, hogy újraértelmezze az egyenruha fogalmát, megtalálja benne az idők során megkopott méltóságot, aminek egy egyedi, de ugyanakkor időtlen stílust kölcsönözhet. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, behatóan tanulmányozta, milyen szerepet is tölt be az egyenruha a hétköznapokban. Ennek érdekében részt vett a pilóták, stewardessek, és a földi személyzet mindennapjaiban is. A megrendelő legfőbb igénye az volt, hogy az új ruházatot a kulturális különbségeket figyelembe véve minden országban bevezethessék, ahol a multinacionális vállalat jelen van.

A tervező első számú szempontja tehát az Air France által képviselt értékek: a hatékonyság, kompetencia, nyitottság és a dinamizmus szimbolizálása volt, úgy, hogy az öltözék viselője eleganciát és jólétet sugározzon magából. Három év és egymillió méternyi ruhaanyag kellett hozzá, hogy mindez megvalósuljon, 2005 tavaszától pedig 36.000 nő és férfi viseli a Christian Lacroix keze nyomát viselő uniformist az Air France-nál.

Az új kollekcióban a színvilágot a visszafogottság jellemzi, a fekete és tengerkék ruhák nyugalmat árasztanak magukból, amelyeket szürke vagy világoskék kiegészítők tesznek kifinomultabbá és nőiessé, míg az arany szegélyek és mandzsettagombok az eleganciát növelik. A vidámságot, dinamizmust a tervező az öveken elhelyezett vörös árnyalatokkal igyekezte érzékeltetni. A sikk pedig az apró részletekben rejlik, a helyenként rafinált vonalvezetés, az anyag finom erezete, a bélés mintája, a gombokon diszkréten elhelyezett Air France feliratok mind az haute-couture eleganciát képviselik.

Az AEA felmérései szerint az európai viszonylatban legtöbb járatot idító Air France 2003-2004-ben 84 ország között 43,7 millió utast látott vendégül fedélzetén, amivel a világon a harmadik legnagyobb légitársaság a nemzetközi utasszám tekintetében.


Korábban:


Igény szerinti repülőút nem csak milliárdosoknak

8 reptér 7 nap alatt

Őrült kérdések a magasban

A műkedvelők kánaánja

Utazás az életem       

 

 

 

Szóljon hozzá!

 

Ajánljuk még:

Amikor elég a saját barátainkból is

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma (pl: hétfő)?

Legfrissebb

Pharrell Williams

Pharrell Williams

Pharrell Williams lett az év divatikonja

Pharrell Williamst választotta idén az év divatikonjának az Amerikai Divattervezők Tanácsa (CFDA).

Bunga-Bunga

Bunga-Bunga

Felszámolta fizetett háremét Berlusconi

Nyilvánosságra került az a levél, amelyet Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő írt az általa rendezett "bunga-bunga partikon" résztvevő fiatal nőknek.

Taxidermia

Taxidermia

Hódít a taxidermia a kínai gazdagok között

Egyre növekszik a kitömött vadállatok iránti kereslet a kínai gazdagok körében

Pokerdoboz
Pókertippek

Pókertippek

Az élő játékban az egyik legegyértelműbb és legnehezebben leplezhető árulkodó jel a kézremegés. Ez többnyire erős kézre és nem blöffre utal. Pókertippek.

Top5